Tänään tein talven pisimmän hiihtolenkkini, 20 km. Kyllä se tuntuikin lopussa aika raskaalta ja olin aivan poikki kun tulin kotiin. Sykemittarin mukaan kaloreita paloin pari tuhatta, se luku tuntui hyvältä. Minä olen siis päättänyt että en varsinaisesti ole laihdutuskuurilla mutta yritän silti karistaa muutaman kilon. Merkkaan painonikin tästä lähtien vain kerran viikossa. Puntarilla on kuitenki pakko käydä joka aamu...

Tänään otettiin tytöltä potta pois käytöstä. Me sovittiin jo perjantaina että tämän viikonlopun aikana se potta häipyy. Aamulla mie vain piilotin sen ennen kuin hän heräsi, eikä se ollut asiasta ollenkaan pahoillaan vaan kiltisti alkoi tekemään tarpeensa pöntölle. Tuo olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten, mutta ei se meidän mielestä ole ollut niin kamalaa että 3-vuotias käy potalla. Mutta nyt kun hän täytti jo neljä niin alkoi tuntumaan että se on jo liian iso.

Tänään en ulkoillutkaan muuten ollenkaan. Mies ja tyttö olivat lumitöissä ja pulkkamäessä mun lenkin aikana eikä tyttökään halunnut iltapäivällä enää ulos. Tehtiin kotitöitä, pyykkäämistä ym. ja leikittiin loppupäivä sisällä. Ulkona oli kyllä kaunis keväinen ilma. Mulle ilmestyi pisamia naamaan sen hiihtolenkin jälkeen. Se on kevään merkki, joka ilmestyy mulle joka kevät kun aurinko kunnolla alkaa paistamaan ja vähän lämmittämään.