Tän viikon työkiireet loppuikin sitten jo keskiviikkona. Torstaina tyttö oksensi aamulla sänkyyn ja jäimme kotiin. Sitä oksentamista riitti sitten iltaan asti. Tänään ei ole enää oksennusta tullut mutta jäimme kotiin terveydenhoitajan suosituksesta. Minullehan se kyllä sopii, vaikka pomo ei ollut kauhean ilahtunut kun hänelle asiasta ilmoitin. Tänä aamuna ollaankin jo keretty istuttaa pääsiäisruohot ja askarreltu virpomisoksat ja leikitty poneilla.

Harmittaa kun eilen ei päästy lasten hiihtokisoihin kun oli se tauti päällä. Mies nauroi kylläkin että se harmittaa varmaan enemmän minua kuin tyttöä. Aivan. Mutta olisihan siellä ollut kivaa kun siellä olis ollut paljon tuttuja lapsia kaverina hiihtämässä.

Mulle tämä kahden päivän ylimääräinen vapaa töistä on todellista hermolomaa. Ens viikolla voi olla taas uutta puhtia kun pomo on lomalla ja viikkokin on lyhyt. Eilen käytin tehokkaasti hyväkseni yllättävän vapaapäivän. Tyttö makasi sohvalla tai sängyssä koko päivän ja hänen hoitamisen ohella sain siivottua ja pyykättyä ja luin tenttiin kokonaisen yhden osa-alueen. Ja mikä parasta, nukuttiin yhdessä parin tunnin päiväunet. Pitää yrittää tänäänkin saada tyttö nukkumaan päikkärit että pääsen itsekin.

Ihanaa kuitenkin kun on perjantai.

Lisäystä tähän aiemmin kirjoitettuun. Olen pessyt eilen ja tänään meidän talon tyynyt! Luin jostain lehdestä että tyynyt pitää pestä oliko se peräti pari kertaa vuodessa. Voi jee, olin aivan järkyttynyt, sillä minä en ole kertaakaan aikasemmin pessyt meidän tyynyjä. Tais olla aikamoisia pölypesiä. Ja minä kun olen pitänyt itseäni suhteellisen siistinä ihmisenä.

Toinen mukava juttu tälle viikolle oli postissa tullut kirje keskussairaalasta. Siinä tuli helmikuisen mammografiatutkimuksen tulos. Olinkin jo oottanut sitä, ja itse asiassa kerkesin juuri samana päivänä soittaa sinne sairaalaan ja kysyin missä kirje viipyy. Siis tulos oli puhdas eikä minun tarvi enää käydä jatkokontrolleissa. Olen siis täysin terve!