Kun aamulla menin töihin, tutkin ensitöikseni postilaatikkoni ja löysin etsimäni, henkilökohtaisen kirjeen. Siellä oli päätös minun vuorotteluvapaastani. Päätös oli myönteinen sillä edellytyksellä että työnantaja saa järjestettyä minulle sijaisen. Ihana alku näin loman jälkeen...

Muuten tuntui kyllä aika raskaalta päivältä. Töitä onkin taas koko loman edestä kertynyt ja en yhtään tiedä miten kerkeän tekemään yhtään mitään. Työkaveri muistuttikin minua aamulla että eka päivän jälkeen en enää muistasi lomalla olleenikaan, se oli kyllä karua todellisuutta.

Äitin asiat alkaa olla järjestyksessä, mikä onkin tosi ihanaa. Yksi stressi vähemmän. Vielä ens viikonloppuna viimeiset kamat kyytiin ja loppusiivous niin sitten saa huokaista helpotuksesta. Äitilläkin on nyt asiat paremmin, ei se ole sen kummemmin valittanut mistään. Tänään kävin hänen kanssa iltalenkillä ja se oli niin hyväntuulinen ja iloinen. Jospa se alkaisi jo pikkuhiljaa viihtymään uudessa kodissaan.

Koira-asia mietitytti minua tänään. Työkaverini otti jokin aika sitten perheeseensä koiran ja se kertoi minulle millaista elämä koiran kanssa todellisuudessa on, palautti siis maan pinnalle minut jostain pilvilinnoista. Meinasin jo alkaa perumaan koko hommaa mutta mies sai puhuttua minulle järkeä. Kyllä me selvitään. Enää kuusi viiikoa odotusta.