Koko viikon on tuntunut olo jotenkin voimattomalta. Tänään töiden jälkeen varmaan joku stressipiste laukesi ja flussa iski täysillä päälle. Olin aivan puhki ja oli pakko mennä sänkyyn levähtämään ja nukahdinkin sinne. Päätä jomottaa ja nenä on tukossa ja kurkku on kipeä. Oikeastaan toivon nyt että tulis kunnolla kuumettakin niin saisin jäädä maanantaina kotiin. Töissä on ollut taas aivan kamala kiire ja perjantaipäivää odotellessa olen joten kuten selvinnyt kaikesta. Ens viikolla jää meiltä yks kesälomalle ja se luultavasti tietää sitä että minä teen ainakin osan hänenkin töistä. Eipä oikein innosta. Oma loma häämöttää vasta jossain kaukana elokuulla, miten jaksan odottaa sinne asti?!

Hyi kamalaa kun kuulostaa niin ankealta tämä minun elämä nyt. Ei se ihan niin ankeaa kuitenkaan ole. Nautin täysin siemauksin alkavasta kesäkuun ekasta viikonlopusta. Huomiseksi lupasikin vähän lämpenevää, pääsee pihalle touhuamaan jos vain olotila sallii. Huomenna tulee myös meille kesävieras kolmeksi viikoksi. Se on miehen 15-v tytär, joka asuu muualla. Hän tuo vähän lisää säpinää tähän meidän tavalliseen arkielämään. Se on aika vilkas typy ja sillä on täällä myös kavereita, joiden kanssa se viihtyy kylillä iltamyöhäseen. Aika vaikeaa yrittää olla siinä sitten äitipuolena, kun ei ole kokemusta tuon ikäisen maailmasta. Omasta nuoruudesta muistan kyllä että tuon ikäisenä tunsi olevansa jo aika aikuinen. No onneksi vastuu hänen asioistaan on kuitenkin miehelläni ja minä vain seuraan sivusta.

Odotin tänään innolla tenttituloksia, mutta ei vieläkään. Ens torstaiksi on jo ilmoitettu todistustenjakotilaisuus Helsingissä, mutta missä on tulokset? En taida kuitenkaan sinne Helsinkiin lähteä vaikka nyt sattuisinkin läpi pääsemään. Maksaisikohan työnanataja matkat, täytyy kysyä varmuuden vuoksi... Hauskaa, se olisi juuri minun syntymäpäiväni.