Ihana lämmin viikonloppu on takana. Terassilla on tullut istuttua varmaan useampi tunti viikonlopun aikana, siis omalla terassilla enimmäkseen. Eilen kävin ostamassa kesäkukkia saviruukkuihin ja vielä pitäis laittaa kukkapenkkeihin jotain uusia kukkia.  Olen kitkenyt rikkaruohoja mansikkamaalta ja kukkapenkeistä. Eilen käytiin syömässä kesän ekat pehmikset. Luistellutkin eilen illalla ja tänään taas heti aamusta. Luistelukilometreäjä on nyt kasassa yhteensä 44 km.  Eilen grillattiin ja syötiin ulkona ja tänään käytiin syömässä lounas ravintolan terassilla ja oli ihanaa. Sieltä mentiin ystävien terassille istumaan ja kahvistelemaan, paitsi että minä join siideriä. Mies on ollut viikonlopun päivystysvuorossa ja olen yksin saanut maistella vilvoittavia juomia. Huomenna mieskin saa vaihtaa vapaalle lopullisesti.  Perjantaina kävin loman kunniaksi ostamassa hanapakkauksen valkkaria ja kohta se on jo tyhjä.... ! ?

Perjantai-iltana kesken saunomisen muistin yhtäkkiä yhden tositärkeän jutun työhommista, minkä olin kokonaan unohtanut tehdä. Olen joutunut sitä asiaa moneen otteeseen miettimään ja vähän harmittaa. Huomenna asia on kylläkin korjattavissa, mutta moka mikä moka. Selitellä täytyy ja suuntaan ja toiseen, ääh.

Tänään varasin meille Turku-Tukholma -risteilyn. Olen viimeksi luokkaretkellä yhdeksännellä luokalla ollut ruotsinlaivalla. Monena vuonna ollaan kyllä suunniteltu mutta nyt vihdoin saatiin aikaseksi lähteä.

Ihana kun on huomenna maanantai eikä tarvi lähteä töihin!

Tässä on tytön ottama kuva yhdestä minun laittamasta kesäkukkajutusta:

633766.jpg