Voi että minä odotan innolla tuota loman alkamista. Olen taas niin kypsä tuohon työhommaan että ei ole tosikaan. Ei vain jaksa.Tuo pieni hengähdystauko on enemmän kuin tervetullut. Sitten jaksaa alkaa odottamaan kesälomaa....!? Saimme tällä viikolla tietää että pääsemme mökkeilemään pääsiäisenä, ihanaa. Se on parasta mitä tiedän. Menemme ihan kolmestaan ja se on toiseksi parasta, kun saa olla ihan rauhassa, yksin, perheen kanssa. Maltan tuskin odottaa. Tyttökin alkoi jo suurinpiirtein pakkaamaan tavaroitaan kun kuuli mihin ollaan menossa. Sekin on niin innoissaan.

Viikko oli kai ihan normaali, ei mitään erikoista. tällä viikolla ollaan kylläkin jouduttu miettimään rajoituksia tytölle tietokoneen käyttöön. Se kun viihtyisi koneella koko illan jos sen antaisi olla. Mutta mikä on sopiva aika 6-vuotiaalle ? Kuka kertoisi sen? Me alustavasti puhuttiin että tunti päivässä korkeintaan ja jo tänään aika on mennyt yli ja tytön kanssa tuli tiukkasävyinen keskustelu ja se johti sitten monen tunnin kiukutteluun.

 Eilen tytölle tuli kaveri yökylään ja siitähän riemu repesi. Ne taas nukkuivat kahdestaan vierashuoneessa, valvoivat myöhään ja heräsivät ennen minua! Mentiin tänään aamupäivällä jäähallille katsomaan jääkiekkokoululaisten peliä. Tyttökin olisi saanut jo siihen osallistua, mutta ei se sinne halunnut mennä pelaamaan, ja minäkin olin sitä mieltä että se ei vielä osaa riittävästi että kannattaisi mennä, se vain turhautuisi siellä, ehkä ensi vuonna sitten kun taidot ovat jo karttuneet.

Iltapäivällä tytön kaverit tuli meille vielä kylään, kun tultiin sieltä jäähallilta. Ne askartelivat porukalla virpomisoksia huomiseksi. Kun kaverit olivat lähteneet, mentiin porukalla sitten hiihtämään. Tyttö ei tällä kertaa nauttinut hiihtämisestä, koska se oli jumittunut taas tietokoneelle pelaamaan ennen sinne lähtöä, eikä olis halunnut lopettaa. Voihan tietokone. Pitää varmaan vähentää omakin käyttö minimiin, jotta tyttökin hyväksyy rajoitukset. En minä kyllä omasta mielestäni paljoa edes ole koneella. Paljonko on paljon? Käyn töiden jälkeen yleensä katsomassa iltalehden sivut ja pari muuta sivua. Mies on innostunut seuraamaan fiksuhuuto.fi :n sivuja ja minäkin olen siellä kytännyt sopivia huutokohteita, ei ole vielä tärpännyt, vaikka olen muutamat huudot huutanutkin...

Joimme illalla yhden pullon punaviiniä, pitkästä aikaa. Yleensä ostamme valkkaria, mutta mulla alkoi eilen tekeen mieli punaviiniä, en tiedä miksi. Ystäväpariskunta käväisi kylässä illalla juuri kun olimme menossa saunomaan ja pitihän minun ystävällekin tarjota lasillinen. Mutta oli se vain hyvää.

Pitää lähteä nukkumaan kun mies aikoi laittaa kellon soimaan aamulla aikasin että näkee formulakisat. Varmaan minäkin herään niitä tuijottamaan.