Taas se on täällä, sunnuntai. Miten taas meni tämä viikko ja mihin se katosi? Olin kylläkin kaks päivää koulutusreissulla kaupungissa, joten sekin sotki viikkoa. Hyvä koulutus, taas ehkä jotain motivaatiota herättelevä, vaikka ei tällä hetkellä tunnu olevan mitään motivaatiota kun on sunnuntai-ilta. Muuten hyviä nuo kaupunkireissut, mutta kun on pakko päästä samalla shoppailemaan niin minun säästösuunitelmat heitti hetkeksi häränpyllyä. No ajattelin kuitenkin laittaa km-korvaukset ja päivärahat säästöön, kun tuli kerran tuhlattua. En siis mitään turhaa ostanut vaan oikeasti tarpeellisia vaatteita itselle ja tytölle.

Mukava viikonloppu takana ja kerrankin sattui mukavat aurinkoiset ilmat. Eilen nostettiin potut maasta, kaalit oli paleltuneet alkuviikolla. Tosi vähän tuli pottuja. Meillä on pieni mansikkamaa ja ollaan saatu tänä vuonna sadoksi yksi kypsä mansikka. Eilen kiskottiin irti kaikki vihreät raakileet. Terveisiä täältä siperiasta, ei täällä mikään kasva. Sain viikolla yhdeltä ihanalta asiakkaaltani kassillisen liljan sipuleita ja eilen istuttelin niitä sinne sun tänne. Ollaan miehen kanssa ladottu puita puuvarastoon niin että mulla on paikat ihan kipeinä, kyljet ja kädet. Nyt on taas kahdeksi talveksi polttopuita jemmassa. Mukavaa.

Eilen käytiin tytön kanssa tutustumassa kahteen ihanaan cavalier-poikakoiraan. Ne oli kyllä tosi suloisia ja nyt olen varma siitä että tuo koirarotu on se minkä minä haluan. Tyttökin oli ihan innoissaan. Käytiin koirien kanssa myös agilityradalla katsomassa mitä ne jo osaa. Ja olihan ne taitavia. Ajattelin heti että minäkin sitten harrastan sitä kun meillä on koira. Tyttökin heti kotona rakensi sisälle pehmokoirilleen temppuradan ja leikki koko illan. Maltan tuskin odottaa että saadaan se oma pieni karvapallo. Tämä koira tulee luultavasti olemaan tulevan koiramme äiti jos kaikki menee hyvin.

Minä olen vihainen itselleni kun olen ollut laiska liikunnallisesti. Vaakakin näyttää ihan kauheita lukemia. En vain nyt ole saanut otettua itseäni niskasta kiinni. Ei ole ollut edes semmoista himoa lähteä lenkille, päinvastoin. Kaikkea muuta tekee mieli tehdä kuin kuntoilla. Nyt pitää kyllä ryhdistäytyä ettei tuo paino riistäydy käsistä, ihan hävettää olla tämmönen saamaton. Mutta ruoka kyllä maistuu.

Uusi viikko odottaa. Toivottavasti menee taas oikein nopeaa. Ens viikolla on miehen vuoro lähteä koulutukseen, se vaan pääsee Helsinkiin asti. Plääh.